۱۴۰۰ اسفند ۶, جمعه

پرستار سالمند ویلچری در منزل



افراد مسنی که دارای اختلالات حرکتی هستند در زندگی روزمره خود برای جابجایی  خود از ویلچر استفاده مینمایند.

معمولا این اختلالات حرکتی به دلیل کهولت سن و یا در اثر حوادثی چون سکته مغزی ,آسیب دیدگی در اثر زمین خوردن در سالمندان به وجود می آید و باعث میشود که آنها توانایی جابجا شدن و یا حرکت کردن را نداشته باشند .

بنابراین با وجود چنین شرایطی برای شخص سالمند دشوار است که بخواهد به تنهایی با ویلچر و یا صندلی چرخدار جابجا شود و بهتر است برای آسودگی خیال از خدمات پرستاری در منزل استفاده شود تا سالمند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی دچار اختلال نگردد.

مراقبت از سالمند ویلچری به چه صورت میباشد؟

‌از آنجایی که مراقبت از سالمند ویلچری کمی دشوار تر از سالمند سالم میباشد ، پرستارانی که وظیفه مراقبت از سالمند با اختلال حرکتی را دارند بهتر است که دانش و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند درغیر این صورت مراقبت از سالمند میتواند برایشان سخت و طاقت فرسا باشد چرا که گذاشتن سالمند بر روی ویلچر و یا بلند کردن او از روی ویلچر نیازمند تجربه قبلی و مهارت پرستار در این زمینه میباشد .

 

ایمن سازی اتاق خواب برای سالمند ویلچری

در ابتدای کار باید به این موضوع توجه کامل شود که اتاقی که قرار است سالمند ویلچری در آن استراحت کند حتما باید توسط پرستار سالمند ایمن شده باشد بدین صورت که تخت خواب این فرد باید کاملا راحت باشد و در صورت امکان از تشک طبی مخصوص او استفاده گردد و فضای کافی جهت جابجایی راحت شخص سالخورده وجود داشته باشد.

از طرفی ارتفاع تشک او باید مناسب باشد تا شخص سالمند به راحتی نشست و برخاست داشته باشد و مورد بعدی وسایلی میباشد که باید الزاما در دسترس آن شخص قرار گیرند به همین خاطر حتما وسایل موردنیاز شخص سالمند بر روی میزی در نزدیکی او قرار گیرد و از تجمع هرگونه وسایل غیرضروری در داخل اتاق جدا خودداری شود تا فضای خالی کافی داخل اتاق برای جابجایی راحت تر به هنگام خرکت کردن و یا تعویض لباس وجود داشته باشد.



نکات مراقبتی از سالمند ویلچری در خارج از منزل

ماندن در فضای خانه برای مدت زمان طولانی بسیار کسل کننده خواهد بود و سالمند احتیاج به رفت و آمد به بیرون از خانه هم دارد و این رفت و آمد ها به خارج از خانه تاثیر بسزایی در روحیات او خواهد داشت.

 با حضور پرستاری با تجربه در کنار سالمندتان دیگر نگران رفت وآمد او به خارج از منزل نباشید ، پرستار سالمند با احتیاط  او را روی ویلچر قرار خواهد داد و با رعایت اصول ایمنی او را به بیرون ازخانه میبرد ، نکات ایمنی که لازم است پرستار سالمند به هنگام خروج از منزل به آنها توجه نماید عبارت اند از:

 

·        چک کردن شیب زمین و یا رمپی که قرار است از آن عبور کنند تا متناسب و مطابق استاندارد رفت و آمد ویلچر باشد.

·        اطمینان از محکم بودن قطعات ویلچر و متصل بودن همه بخش های آن به یک دیگر.

·        مجهز بودن ویلچر به زهکش مخصوص برای خشک کردن سریع سطوح مرطوب.

·        دور کردن وسایلی که ممکن است مانع حرکت ویلچر شود و یا باعث گیر کردن چرخ ویلچر شوند.

·        چک کردن ترمز ویلچر و اطمینان حاصل کردن از سالم بودن آن قبل از خروج از منزل

 

 

استحمام سالمند ویلچری در منزل توسط پرستار

همانطور که میدانید پرستار سالمند علاوه بر نظافت منزل سالمند و همچنین پخت و پز غذا ، رفت و آمد به بیرون و مراقبت از او ،وظیفه نظافت شخصی سالمند را هم برعهده خواهد داشت .

از آنجایی که استحمام برای شخص مسن و سالخورده ای که روی ویلچر و یا دارای اختلال حرکتی میباشد بسیار سخت و دشوار و از طرفی نیز استرس زا هم هست حضور پرستاری در کنار او میتواند کمک بسیار بزرگی یرایشان باشد برای ایمن در شدن محیط حمام برای این دسته از افراد بهتر است که اقدامات زیر حتما انجام‌ گیرد :

 

·        نصب صندلی مخصوص زیر دوش.

·        نصب میله هایی در اطراف صندلی و یا روی دیواره حمام تا سالمند جهت استفاده سالمند به عنوان دستگیره.

·        ضد لغزش کردن کف حمام برای جلوگیری از لیز خوردن .

·        دسترسی راحت به شیرآلات .

·        نصب سینک در ارتفاع مناسب.



پرستار سالمند ویلچری به چه اموراتی رسیدگی می کند؟

همانطور که میدانید و در قسمت های قبلی هم گفتیم وظیفه اصلی پرستار سالمند نگهداری و ‌مراقبت از سالمند در منزل خود شخص سالخورده و مسن میباشد حال اگر این شخص علاوه بر کهولت سن توانایی حرکت هم نداشته باشد در نتیجه نگهداری از او در منزل نیازمند تجربه و تخصص بیشتری میباشد

به طورکلی نگهداری از یک سالمند ویلچری شامل خدماتی چون رسیدگی به امور بهداشتی و پیرایش سالمند ، اقدامات لازم جهت جلوگیری از ابتلا سالمند بدون تحرک به زخم بستر ، رسیدگی به تغذیه سالمند طبق رژیم غذایی در نظر گرفته شده برای او توسط پزشک متخصصش، تجویز و تزریق داروهای او در زمان های مشخص شده ،با صبر و شکیبایی هم صحبتی با او و گاها بیرون بردن سالمند ،انجام امورات اداری سالمند و..... میباشد که توسط پرستار سالمند انجام میگیرد.

هزینه استخدام پرستار سالمند ویلچری در منزل

میزان هزینه ای که به پرستار سالمندان پرداخت میگردد به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت و عواملی چون مدت زمان پرستاری ، خدماتی که توسط پرستار قرار است به شخص سالمند ارائه شود و میزان سختی کار و وضعیت جسمی و روحی سالمند در تعیین میزان قیمت پرستاری تاثیرگزار است با تنظیم قرارداد مابین طرفین تمامی موارد در آن قید خواهد شد و سپس بعد از تعیین مبلغ نهایی به امضای طرفین خواهد رسید .

 

اعزام پرستاربه منزل برای نگهداری ازسالمند ویلچری در تهران

با گسترش دنیای اینترنت استقبال مردم از انجام خدمات به صورت آنلاین بیشتر شده است وبه راحتی میتوانند با مراجعه به سایت شرایط خودرا اعلام نموده و درخواست اعزام پرستار به منزل جهت نگهداری ومراقبت از سالمند خودرا ثبت نمایند تا مجموعه ما با در نظرگرفتن شرایط سالمندتان  پرستاری با تجربه به محل موردنظرتان اعزام نماید تا به نحواحسنت  از سالمندتان درمنزل نگهداری ومراقبت نماید.
شرکت پرستاری زندگی برتر آماده ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی در تهران و کرج می باشد.

تماس با مرکز پرستاری زندگی برتر:
تهران ، خیابان ملاصدرا ، نرسیده به بیمارستان بقیه الله ، پلاک 208 ، طبقه اول ، واحد اول


02141094

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر